Go China – strategia wspierająca polsko-chińską współpracę gospodarczą


12 marca 2012 r. ruszyła strategia wspierająca polsko-chińską współpracę gospodarczą. Go China to inicjatywa mająca zachęcić polskich przedsiębiorców do rozwijania relacji z chińskimi partnerami biznesowymi.
Go China – strategia wspierająca polsko-chińską współpracę gospodarczą

Go China to polska odpowiedź na chińską strategię Go Global. Chiny to kraj nieograniczonych możliwości wciąż poszukujący partnerów i planujący wejście na rynki międzynarodowe. Polska musi wyjść naprzeciw tym zamierzeniom, aby znaleźć się wśród krajów odnoszących duże korzyści ze współpracy z rynkiem chińskim.

Po wizycie Prezydenta Bronisława Komorowskiego w Chinach i zainicjowaniu partnerstwa strategicznego z Państwem Środka należy podtrzymać doskonały klimat współpracy zarówno na szczeblu rządowym jak i biznesowym.

Go China to inicjatywa Ministerstwa Gospodarki, które we współpracy z innymi agendami rządowymi chce zaproponować wspólną, spójną strategię rozwoju współpracy z Chinami. W projekt zaangażowane będą polskie Wydziały Promocji, Handlu i Inwestycji w Szanghaju i Pekinie, Ministerstwo Rolnictwa, Ministerstwo Sportu i Turystyki, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Agencja Rynku Rolnego.

Zamierzeniem strategii Go China jest zarówno rozwijanie aktywności w tradycyjnych dziedzinach współpracy jak i promowanie nowych sektorów.

Aby strategia działała konieczna jest aktywność przedsiębiorców –Go China to instrument służący zachęceniu polskich podmiotów do większej aktywności. Go China to także potwierdzenie zaangażowania administracji gospodarczej kraju we wspieranie działalności przedsiębiorców na szczególnie ważnych i perspektywicznych rynkach.

Częścią strategii jest portal Go China (www.gochina.gov.pl), który ma na celu zebranie i uporządkowanie informacji dla polskich przedsiębiorców na temat możliwości zaistnienia i współpracy na rynku chińskim. Głównym założeniem portalu jest dostarczenie w jasny i przejrzysty sposób informacji rzetelnych i użytecznych z punktu widzenia przedsiębiorcy.

Portal Go China zawiera opracowania sektorowe, informacje nt. zasad możliwości importu z Chin i eksportu z Polski, chińskiego prawa gospodarczego i kultury biznesu oraz przewodnik nt. zakładania działalności gospodarczej w Chinach. Do redagowania portalu autorzy pragną zaprosić przedsiębiorców. Docelowo portal powinien stać się platformą wymiany doświadczeń i będzie dostosowany do potrzeb i oczekiwań polskich firm. Dążeniem autorów portalu Go China jest stworzenie narzędzia ułatwiającego prowadzenie działalności biznesowej polskim firmom współpracującym z chińskim biznesem.



Źródło: www.gochina.gov.pl i www.paiz.gov.pl
Data dodania: 2012-03-13
» powrót